Occident ja és una realitat amb la unificació d'Assegurances Catalana Occident, Plus Ultra Seguros i Seguros Bilbao

"Des de l'1 de gener del 2024, les companyies de negoci tradicional de GCO (Grup Catalana Occident) s'han unificat en la nova marca Occident com a part del procés de simplificació corporativa emprès pel grup assegurador."

Occident, la nova marca de negoci tradicional de GCO, ja és una realitat. Amb l'entrada del nou any 2024, la unificació societària de les companyies Assegurances Catalana Occident, Plus Ultra Seguros i Seguros Bilbao s'ha fet efectiva en el marc d'un procés que el Grup va iniciar amb la integració de les seves plataformes operatives i de servei i que va continuar amb l'homogeneïtzació dels seus productes. Aquest procés culmina ara per convertir-se en una única entitat més àgil i eficient i que respongui de forma més ràpida i efectiva a les demandes del mercat. Per part seva, NorteHispana Seguros s'integrarà a Occident durant el 2024.

Occident suma 4,5 milions d'assegurats i uneix uns 2.700 professionals i més de 15.000 mediadors, que continuaran sent l'eix vertebrador de la relació que l'entitat estableix amb els seus clients. En aquest sentit, cal destacar que els assegurats de les antigues companyies seguiran mantenint el seu mediador habitual i les seves relacions contractuals actuals.

“El naixement d'Occident obre una nova etapa en la història de GCO, en què continuarem comprenent i acompanyant les persones i les empreses en totes les etapes de la seva vida a través d'una entitat més àgil, amb més capacitat de donar resposta a les demandes dels clients i la societat en general”, ha afirmat Juan Closa, director general d'Occident. En aquest sentit, el directiu ha assegurat que “el nostre desig és que Occident transmeti els valors de confiança, proximitat i professionalitat que hem aportat fins ara a tots els nostres clients”.

Nous canals de comunicació

Occident estrena web corporatiu (www.occident.com) amb un disseny diferencial i minimalista, amb l'objectiu de mostrar la informació a l'usuari de forma fàcil i intuïtiva. El nou web ofereix accessos àgils als serveis, més canals de contacte i altres seccions innovadores, com ara mòduls interactius per explicar d'una forma visual les cobertures i els serveis dels productes. D'altra banda, incorpora il·lustracions del reconegut artista Javier Jaén.

Així mateix, a través de la nova aplicació Occident, els clients disposen de les dades del seu mediador i poden consultar les seves pòlisses i rebuts. Pel que fa a les assegurances de salut, els clients hi poden tramitar els actes mèdics i accedir als seus informes mèdics i receptes electròniques, així com fer-hi videoconsultes mèdiques, entre altres serveis. A més, s'hi poden veure l'estat i l'evolució dels sinistres i facilita el contacte via xat amb la companyia de manera immediata.

També es renoven els blogs d'Occident i les seves xarxes socials a Facebook, Instagram, X i LinkedIn, amb consells i recomanacions de prevenció per a famílies i empreses.

Per part seva, les oficines adoptaran la imatge de marca d'Occident durant les pròximes setmanes.

Neix Fundació Occident

Tal com es va anunciar el mes de novembre passat, la Fundació Jesús Serra, pertanyent a GCO, també estrena un nou nom, Fundació Occident, amb la finalitat d'acompanyar i estrènyer llaços amb la nova ensenya del grup assegurador.

L'entitat continuarà amb les seves principals línies d'actuació, que són  la investigació, la docència, les accions culturals, les activitats esportives i les iniciatives solidàries, i mantindrà la memòria del fundador del Grup, Jesús Serra Santamans, mitjançant el desenvolupament de projectes estratègics en cadascuna d'aquestes àrees d'actuació, que portaran el seu nom.